شـــاهــبــنــد ر KING PORT

[ نام قدیم بندرکنک ]

شـــاهــبــنــد ر KING PORT

[ نام قدیم بندرکنک ]

جواب مرد کنگی به سوالات بانوی کنگی

در وبلاگی نوپا و با استعداد تحت عنوان بانوی کنگی به آدرس http://banooyekongi.blogsky.com

به سوالاتی برخورد کردم که  جواب دادنشان را در این سطور شایسته دانسته که  خالی از تامل هم نخواهد بود  - سوالات بانوی کنگی عبارتند از:

 

۱-   یک زن نمونه را در جامعه امروز چگونه میتوان توصیف کرد ؟

۲-   چه معیاری را برای یک زن نمونه بودن میتوان قرار داد ؟

۳-   از یک زن در جامعه امروزی - قرن بیست ویک - به عنوان مادر - همسر  - دختر -    

      خواهر   چه   توقعی باید داشت ؟

۴ -  سهم وحق وحقوق زن در جامعه امروزی چیست وچقدر است ؟

 

حالا از لحاظ اندیشیدن و چگونه وکجا بار آمدن ودیگر مواصفات خصوصی هر کسی اجوبه ای متفاوت می تواند داشته باشد  - به عنوان مردی که خون وخاکم و تمام وجود وبود ونبود م و کودکی وجوانی وپسر ی و پدری ام  بندرکنگ عزیز بوده وروزی زیر  خاک مقدس آن خواهم       آرمید - جوابم این است :

ج۱

زن نمونه درجامعه امروز ما (پس از  حفظ قوانین ومقررات جامعه و اصالت ودیانت) بایستی مبارز واقعی باشد - مبارزی خستگی ناپدیر با مسولیتهای فراوان -زن کنگی همواره درگیر مسایلی است که اکثرا در بیشتر جوامع به گونه ای حل وفصل شده اند اما او همچنان درگیر است - مجموعه منفی های جامعه را تحت عنوان سلبیات فرهنگی می نامیم واین درگیری  باهمین سلبیات فرهنگ جامعه ست که ماشا الله کم هم نیستند ( بازم متذکر میشوم مد نظر من  جامعه بندرکنگ است لاغیر)مبارزه  بااینکه زن باید خانه نشین باشد - زن درمجامع عمومی حاضر نشود - بلند صحبت نکند - روبروی هیچ مرد نامحرمی نرود وهمیشه پشت در بماند ومانند طفلی ناتوان اجازه گرفته و هم وغم را همه در دل نهان دارد -حق نه گفتن برای پدر وبرادر وهمسر نداشته ومطیع وامر بر آنها بماند تا به درجه نمونه شدن  برسد -درس نخواند -جایی عکس نگیرد -بمحض ازدواج باید تمام عکسهای حتی دوران دبستان خود را جمع آوری کند - بهترین نظافت چی وآشپز وغسال واتوکش و... بوده واگر شوهر یا پدر ویا برادر بعد از این همه مشقت - یک پس سری هم نوش جانش کنند کوچکترین اعتراضی نداشته که مرد قصه ما خسته از کار به خانه آمده ونیاز به استراحت دارد -  حالا این بیچاره علاوه بر کل وظایف فوق هم مادری واکثر جاها هم پدری کرده و اگر کوچکنرین مشکلی در تربیت فرزندان بو جود آمده اورا مقصر کرده و داد برسرش میکشند -خدایا چه بگویم - حق کار کردن ندارد - حق نظر دادن و همفکری نداشته چرا که پهلوان ما یعنی مرد قصه زن را ناقص العقل ودین دانسته واین وصیت پدرش به اوست -مسایل واموری که در دنیا منقرض شده که همه از انها خبر داریم  ونیاز به مثال زدن نیست  هنوز در بین ما رواج دارد - بله - مبارزه- با وجود این کوه بزرگ مسولیت و مشغلت- یک موجود آهنی  باید بودن وباید مبارزه کردن -نمونه بودن هم این دردسریها دارد -پس زن نمونه در جامعه امروزی بندرکنگ زنی ست  مبارز نه کمتر نه بیشتر .

ج۲  

معیار بی معیار یا سوختن وساختن یا حضور ومبارزه واستقامت .

 

ج۳

من توقعم   در قرن بیست ویکم  و حتی در قرن بست وچندم از مادر چیزی نیست جز رضایت و دعای خیرش که بزرگترین نیرو بخش اراده خود دانسته وخدا عمرشان را طولانی وسایه اشان  را همیشه بر سرم نگهدارد  که بزرگترین نعمت دنیا مادر است وبهشت زیر  پای مادران است وبس      -  از خواهر ودختر وهمسر هم توقع همفکری ونظر دهی مستمر در تمام امور روزمره  داشته که همگی باهم یعنی تمام دختران وپسران وخوهران وبرادارن عزیز پس از اطاعت خدواند متعال وشهادت بر حقانیت رسالت محمد  بن عبدالله(ص) وبجا آوردن حق وحقوق والدین بایستی  دوباره ساختن و بالا بردن نام این بهتر ازتن بندرکنگ زیبا  که وجود مجموعه ما منوط به وجود آن و پیشرفت آن پیشرفت ماست پس زیر باران  باید رفتن وشستشوی تمام افکار منفی وسلبیات جامعه - بخدا خیلی کار داریم ومسولیتمان برای احقاق این اهداف بسی بزرگ است. پس یا حق گفته که حق همیشه پشت وپناه حقیقت جویان است .

ج۴

 سهم زن  تمام وجود ومحبت وعشق است واحترام ومقدار آن به اندازه هستی بزرگ - خداوند حفظ کند تمام زنان زحمتکش آینده سازی که آینده ای  روشن  به حکم واحد احد از  آن آنان است - زن کنگی -واقعا وباتمام وجدان تورا سپاس که مرد کنگی را تحمل کرده ای- خداوند یارو یاور وپشت وپناهت. 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
پورکهندلی چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 11:36 http://poemblog.blogsky.com

سلام بر مرد کنگی
جوابهایت گویای خیلی مسائل بود
واقعا خوشحال می شوم مردی را می بینم حساس به مسائل زنان

وعلیک السلام سرور بزرگوار
در عرصه سازندگی باید مشکلات اصلی روزمره ابتدا حل گردد ودر این سازندگی زن ومرد باید تلاش کنند وسهم اعظم این تلاش به قشر محترم بانوان محول است که دلسوزی واحساس را در درجه بالاتری داشته که مادر فرزند را بهترین داند وبس .

بدون نام چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 18:42

سلام

این روزا یک موتور کار انجم نمی دهد وجوونا دنبال زن کارمندی هستندکه دربانک ضامنشون بشه ودر زندگی کمکشون کنه یعنی دو موتوره بشوند تا سریعتر به مقصد برسند....

خدا حافظ

chokelack پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 00:40 http://harfenagofta.blogfa.com

salam chok khala
manoon a hozoret/bazam vakht etke sar bezan/rasti matalebe joni eraat daden make besyar estefadamoke
moafagh bashi ka

salam o sad salam ber to yavare hamisha moamen
me ham besyar mamnontom ke sar et za hatman dobara ah ey karon boko ke jony ah khoten kaka vo bas-bazam mamnontom

بانوی کنگی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 02:43 http://www.banooyekongi.blogsky.com

با عرض سلام. خدمت شما همشهری خوب .
واقغیت های زندگی یک زن در بندر کنگ را خیلی خوب تفسیر کردید . اما گله دارم از شما که قبول دارید یک زن نمونه کنگی باید یک زن مبارز واقعی باشد .چرا او را ضعیف پنداشته اید . ( آخر این موجود ضعیف یا باید بردگی کند یا بجنگد ) چون یک مبارز با دست وپنجه نرم کردن با این همه کوه مشکلات که شما فرموده اید نمی تواند فرد ضعیفی باشد مگر اینکه با تلقیناتی از جانب جامعه مردان اعم از پدر – برادر – شوهر – دایی – عمو- و .... که به او وارد می شود خود را ضعیف پندارد . که در آینده پستی را به اینکه ُ بانوان زحمت کش و پر تلاش کنگ باید اعتماد بنفس را در خود پرورش دهند اختصاص خواهم داد . در نهایت از حسن نظرتان متشکرم.
در مورد پست قبلی تان باید گفت :بله متأ سفانه فاصله بین این مجموعه ها زیاد است . با آرزوی روزی که فاصله های بین این بازوهای توانمند از بین برود و با اتحاد با یکدیگر بتوانند فرهنگ شهر کنگ را بارور تر لز روز قبل نمایند . ( الاهی به امید آن روز )

سلام برشما بزرگوار
صحبت از ضعف نه اینکه خدای ناکرده منظورم ضعف فکری یا امثال این امور یوده بلکه توانایی ها وتحملات مرد در مقابله با شداید وقدرت بدنی را مد نظر داشته ام نه غیر - خداوند متعال در قران کریم میفرمایند
الرجال قوامون علی النسا - که معنای آن بدرستی روشن وواضح است
ومبارز بودن زن کنگی شکی در آن نیست اما این مبارزه بایستی عمومی تر شود- بنده هم گفته های خود را اصلاح خواهم کرد -خلاصه مطلب اینکه قبول دارم که شاید در رساندن مطلب و موضوعی که در ذهن داشته ام ضعیف عملکرده و بیان وگفتارم مسیر دیگری را دنبال کرده اند وتناقضات بسیاری در آن دیده میشود - غربت است وصد درد سر- مرا به بزرگواری خود بخشیده وان شا الله در مطالب بعدی سعی خود را در بهتر رساندن مطلب خواهم کرد -هدف و مقصد اصلی من فکر کنم در گفته هایم واضح باشد-منتظر حضور بعدی شما هستم .
پیروز باشید.

ابراهیم پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 09:19 http://inja-anja.mihanblog.com

سلام. نوشته های تامل برانگیز شما را خواندم! ... موافقم با اینکه کارهای زیادی در پیش رو داریم.

پس آستین همت را باید بالا زدن ویا خدا گفتن و حرکتی دوباره به سوی فردا وفرداهای بهتر.
پیروزباشید

ناخدا پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 11:13 http://bandari.blogsky.com

سلامی بزرگ به بزرگی دریاها و به گرمی محبت جنوب . خسته نباشید . وبلاگ زیبایی دارید .

من تا حدودی با نظراتتان در مورد این پست آخری موافقم . اما بحث در این مورد را به مجالی دیگر می اندازم . موفق و پیروز باشید .

وعلیک السلام ناخدای عزیز-خوش آمدید - بی صبرانه منتظر بحث ها ونظرات گرانمایه شما سرور عظیم الشان هستم.
بادبانهایت برافراشته باد وبد وبلا از شما دور.

فریده قاسمی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 13:27 http://dokhtekong.blogsky.com/

باسلام
برادر بزرگوارم،چندین بار پاسخ هایتان را مرور کردم ولی قبول بفرمایید از انسجام لازم برخوردار نیست،و بهمین خاطر تناقضات بسیاری در ان به چشم می خورد.... البته حسن نیت شما عیان بوده و خوشحالم که مرد کنگی ،شرایط تحمیلی بر یک زن کنگی را با جزئیات می داند ودرک می کند....

وعلیک السلام خواهربزرگوار
خودم هم حرف شما را قبول دارم گویی در رساندن مطلب و هدف اصلی خود -دچار ضعف شده ام - حساسیت زیادی که نسبت به این مسله دارم مرامتعصب کرده و باعث این تناقضات شده است -البته غریب بودن ونان غربت خوردن وهزاران دردسر دیگر گاهی انسجام وتمام تمرکز فرد را بر هم میزند -خلاصه از حضورتان بسیارمتشکرم وازنواقص موجود معذرت خواسته وخدای را گواه دارم که عقیده قلبی من چیزی نیست جز همفکری ورسیدن به راه حلهای مناسب برای مشکلات.
پیروز وموفق وسربلند بمانید

دوست پاییزی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 14:21

سلام
خیلی جالب و سر حوصله جواب سوالات بانوی کنگی رو داده بودید..
موفق باشید..و همیشه پشتیبان خوبی برا یه زن مبارز!
ممنونم از حضورتون در وبم...

سلام
منم ممنونم از حضور شما سرور محترم-ومعنای آن علامت تعجب موجود درپایان کلمه زن مبارز را گرچه بدرستی متوجه نشدم اما گفته هایی بین سطور داشت وبسی معنی.
بازم سربزنید و حقیر را بیشتر بانظرات خود راهنمایی فرمایید.
پیروز باشید

مهدی صابری جمعه 2 آذر 1386 ساعت 12:47 http://lengehkarate.blogfa.com

سلام
موفق باشید

شما هم پیروز وپاینده بمانید.

فرهاد یکشنبه 14 بهمن 1386 ساعت 09:06 http://www.che-engineering.blogfa.com

سلام
بسیار قلم شیوایی دارید
قالب وبلاگ نیز با محتوا می خواند موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد