شـــاهــبــنــد ر KING PORT

[ نام قدیم بندرکنک ]

شـــاهــبــنــد ر KING PORT

[ نام قدیم بندرکنک ]

درآستانه سالگردانقلاب ایران (۲)

فرعون مصر به خاک نشست و خروش نیل همچنان ادامه دارد:  

 

مِصر کشوری ست در شمال خاوری قاره افریقا ست وشبه جزیره سیناهم که در قاره آسیاقرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است. مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار داشته و از غرب با لیبی و از جنوب با سودان همسایه است. مصر از سوی شبه جزیره سینا بااسراییل و نوارغزه در فلسطین مرز زمینی دارد.

مصر یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای آفریقایی وخاورمیانه است و بیشینه جمعیت حدود ۷۵ میلیون نفری آن در کناررودنیل  زندگی می‌کنند. کرانه‌های رود نیل منطقه‌ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این سرزمین عمدتا بیابانی را تشکیل می‌دهد.

حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره واسکندریه و حومه آنها زندگی می‌کنند.

مصر از دیدگاه سیاسی و فرهنگی یکی از مهمترین کشورها در جهان عرب و خاورمیانه‌است، بسیاری از شهروندان مصری به ریاست سازمان‌های بین‌المللی ملی و منطقه‌ای رسیده اند و دانشگاه الازهرمصر مهمترین مرکز مذهبی جهان اسلام در این کشور قرار دارد. 

2163584007_8afc4c0861.jpg  

 الطاغیة حسنی مبارک. 

ببینید چقد وابسطه به تخت سلطنت اند 

در تصویر فوق نوه رییس جمهور مصر را برتخت ریاست جمهوری ایی که به بقول خودشان از طریق رای مردم بوجود امده - می بینید . 

 

 الرئیس المصری حسنی مبارک

درسالگرد انقلاب ایران هنوز درگیریها در مصر ادامه دارد - این درگیریها که ریشه ای عمیق در این کشوردارند این دفعه چنان راسخ برپا گشت که پس از انقلاب تونس مصریان خودرا چنان کم نشمردند که لااقل همت یک ماهه تونسیان را داشته باشند محمد حسنی مبارک رییس جمهوری مصر دگر کنترل را از دست داده و کشور رو به وقوع انقلابی ست که خواسته واقعی مردم آزادیخواه آن کشور است.  

 

Hosni Mubarak. Looking 

پس از انقلاب در تونس، اعتراضات در مصر شکل جدیدی به خود گرفت که روزشمار آن به این شرح است.  

 

Go to fullsize image 


** سه شنبه 25 ژانویه (پنجم بهمن)
هزاران معترض در مصر خواهان پایان حکومت مبارک شدند که از 30 سال پیش تا کنون قدرت را درمصر در اختیار دارد. مردم در 'روز خشم' که تظاهرات ضد دولت مبارک برگزار شد، با پلیس این کشور درگیر شدند.
سرنگونی حکومت بن علی در تونس در 14 ژانویه گذشته (24 دی ماه) تاثیر زیادی در خیزش مردمی در مصر داشت. در این روز در شهرهای اسماعیلیه، سوئز و دیگر شهرهای مصر تظاهرات اعتراض آمیز زیادی برگزار شد و بنا بر اعلام منابع رسمی یک پلیس و سه نفر از تظاهرات کنندگان در این روز جان باختند. 
  

Go to fullsize image 

** چهارشنبه 26 ژانویه (ششم بهمن ماه)
پلیس مصر با تظاهرکنندگان درگیر شد. این تظاهرکنندگان با وجود عدم اجازه دولت برای برگزاری تظاهرات به خیابان ها ریخته و خواهان کناره گیری مبارک از قدرت شدند. وزارت کشور مصر در این روز اعلام کرد که نیروهای امنیتی حدود 500 نفر از تظاهرکنندگان را در دو روز گذشته بازداشت کرده است.  

 

Go to fullsize image 


** پنجشنبه 27 ژانویه (هفتم بهمن ماه)
محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یکی از مخالفان مهم دولت مصر ، وارد قاهره شد. در این روز نیروهای امنیتی شهر سوئز با استفاده از گلوله های پلاستیکی و فشار آب و گاز اشک آور تلاش کردند تظاهرکنندگان را متفرق کنند. 

 

 Go to fullsize image 


** جمعه 28 ژانویه (هشتم بهمن ماه) بنا بر اعلام منابع آگاه بیش از 24 نفر از تظاهرات کنندگان کشته شده و بالغ بر هزار نفر در درگیری های با نیروهای امنیتی شهرهای مختلف مصر زخمی شدند و تنها در شهر سوئز 13 نفر کشته شدند. در این روز دولت مصر قانون منع آمد رفت را در شهرهای قاهره، اسکندریه و سوئز از ساعت 18 تا 7 صبح به اجرا گذاشت. در این روز مبارک به ارتش دستور داد کنترل نظم و امنیت کشور را در دست بگیرد و ارتش نیز بلافاصله شبانه نیروهای خود را در شهرها مستقر کرد. در پی این اقدام، هزاران نفر از دخالت ارتش استقبال کردند زیرا آن ها ارتش را بر خلاف پلیس که مانع برگزاری تظاهرات می شد و با تظاهرات کنندگان درگیر شده بود، بی طرف می دانستند. 
 

 Go to fullsize image 

**‌ شنبه 29 ژانویه (نهم بهمن ماه)
حسنی مبارک رییس جمهوری مصر، دولت این کشور را منحل اعلام کرد، اما با وجود اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی از کناره گیری از قدرت سرباز زد. پس از اعلام خبر انحلال کابینه و پایبندی رییس جمهوری به انجام اصلاحات سیاسی در نیمه شب پیش از آن، در ساعات اولیه این روز معترضان به سوی میدان التحریر واقع در مرکز قاهره روانه شدند.
پس از آن مبارک، عمر سلیمان رییس سازمان اطلاعات و امنیت مصر را به عنوان معاون خود معرفی کرد و احمد شفیق فرمانده سابق نیروی هوایی این کشور را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید کرد.
در این روز هزاران تظاهرات کننده با وجود داخل شدن در ساعات منع آمد و رفت در ساعت 16 و بی توجه به بیانیه ارتش که اعلام کرده بود هرکس در این ساعات این قانون را نادیده بگیرد ، خود را در معرض خطر قرار داده است، همچنان در خیابان ها باقی ماندند و ارتش نیز برخلاف بیانیه اش، اقدامی عملی در جهت متفرق کردن مردم انجام نداد . در این روز پس از اینکه پلیس از خیابان ها عقب نشینی کرد، کمیته های مردمی برای محافظت از اموال در محله های مختلف تشکیل شد. 
  

Go to fullsize image 

** یکشنبه 30 ژانویه (دهم بهمن ماه)
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا خواهان حرکت آرام به سوی دمکراسی در مصر شد اما خواستار کناره گیری مبارک از قدرت نشد. سخنان او بیانگر این نکته بود که حکومت وی دوام چندانی نخواهد داشت.البرادعی در این روز خطاب به تظاهرکنندگان گفت که خیزش علیه حکومت مبارک به عقب باز نخواهد گشت. در این روز مبارک با فرماندهان ارتش جلسه ای برگزار کرد. 

 

 Go to fullsize image 


** دوشنبه 31 ژانویه (یازدهم بهمن ماه)
نیروهای مسلح مصر اعلام کردند که از زور و قدرت ضد معترضان استفاده نخواهد کرد و آزادی بیان حق تمامی شهروندانی است که دست به انجام کارهای خشونت آمیز نمی زنند.
در این روز ترکیب کابینه مشخص شد و وزیران در حضور حسنی مبارک سوگند یاد کردند. در دولت جدید سه نفر از وزیران دولت پیشین از جمله وزیر دفاع ابقا شده بودند.
عمر سلیمان معاون مبارک در این روز اعلام کرد که رییس جمهوری وی را مامور مذاکره با نیروهای سیاسی مصر در مورد اصلاحات سیاسی و قانونی کرده است. در این روز نیز هزاران نفر از مردم مصر بدون توجه به قوانین منع آمد ورفت تجمع کرده و خواهان کناره گیری مبارک از قدرت شدند.
معترضان و تظاهرات کنندگان در این روز خواهان برگزاری تظاهرات میلیونی در روز سه شنبه شدند.  

 


Go to fullsize image 

 

**‌سه شنبه یکم فوریه (دوازدهم بهمن ماه)
بالغ بر دو میلیون نفر در میدان التحریر قاهره و مناطق اطراف آن تجمع کرده و خواهان کناره گیری مبارک از قدرت شدند. منابع خبری در این روز گزارش دادند که در شهرهای مختلف مصر بیش از هشت میلیون نفر در تظاهرات شرکت کرده و خواهان کناره گیری مبارک از قدرت شدند.
مبارک شامگاه سه شنبه در سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم مصر گفت که تا زمان پایان دوره ریاست جمهوری اش از قدرت کناره گیری نمی کند اما در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر که قرار است هشت ماه دیگر در ماه سپتامبر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
مبارک که برای بار دوم پس از آغاز اعتراض های گسترده مردمی در تلویزیون این کشور صحبت می کرد ، مدعی شد که وظیفه کنونی او تسهیل انتقال آرام قدرت است.
مبارک وعده داد که در چند ماه آینده هم کشور را در همین جهت نگه خواهد داشت و گفت که به خواست مردم معترض احترام می گذارد و تلاش می کند که این خواسته ها را در حداقل زمان ممکن به اجرا در آورد. وی با تاکیدبر اینکه تا زمان مرگ از کشور خارج نخواهد شد گفت که می خواهد در مصر بمیرد. ‌مردم مصر پس از شنیدن سخنان مبارک با سردادن شعار هایی علیه او،‌ با اظهاراتش مخالفت کرده و خواهان کناره گیری فوری او از قدرت شدند.
تظاهر کنندگان پس از شنیدن این سخنرانی شعار می دادند:‌ 'ما نخواهیم رفت – او خواهد رفت' . 
  

mobarak-safi-2.jpg

 

عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب نیز در این روز آمادگی خود را برای وارد شدن در عرصه سیاست مصر و احیانا به عهده گرفتن پست ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.
تظاهرات کنندگان در این روز ضمن تاکید بر ادامه تظاهرات، خواهان اعتصاب عمومی در روز چهارشنبه شدند. 
(منبع : ایرنا) 

   

                 Execution of Hosni Mubarak 

حماسه ۵۰ میلیونی مردم ایران در سال ۱۳۵۷شمسی نشان داد که تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های خود هستند 

مهمترین پیام ۲۲ بهمن این بود که دنیا بداند اگر سالهای سال تلاش کند برنامه ریزی کند که بتواند فتنه‌ای در داخل ایجاد کند و مردم را از نظام اسلامی جدا کند کور خوانده و خواهد خواند، هر جا مردم با هم متحد شوند سیلی محکمی به دیکتاتور و فتنه‌گر و   

انقلاب جهانی اسلام

انقلاب جهانی اسلام

 

 

همه نوکران و مترسکان غربی و خود غرب خواهند زد، این بصیرت و اتحاد مردم زیر پرچم اسلام باعث نابودی کاخ‌ها و قصر‌های هر مستکبری خواهد بود.
مردم جهان در سال ۱۳۵۷مشاهده کردند چطور دشمنی با تمام قوا به میدان آمد و چطور مردمی گوش به فرمان رهبر به میدان آمدند و سیلی فراموش نشدنی به این دولت‌های مستکبر غربی زدند، این را مردم دنیا به چشم خود دیدند، مردم کشورهایی که تحت سلطه نوکران غربی هستند فهمیدند که با یه اتحاد زیر پرچم اسلام میتوانند هر دولتی غربی را مجبور به فرار کنند.
جوانان مصری ، و انشالله یمن و عربستان و همه کشورای عربی از این قاعده مستثنی نیستند. آن‌ها دیدند که چگونه جوانان ایران در مقابل تهاجم نرم چندین دولت سرفرازانه ندای حق رهبرشان را لبیک گفتند و ۲۲ بهمن و ۹ دی باشکوه را ساختند که دشمن دیگر خیال توطئه این چنینی را در سر خود راه ندهد، جوانان مسلمان و آزادی‌خواه دنیا همه این را دیدند و الگو گرفتند. و خیلی زود پیاده کردند و نتیجه گرفتند.
دولت‌های جیره‌خور عربی و آفریقایی بدانند که اگر پشت بکنید به دولت‌های غربی پیروز خواهند بود و اگر به آن دولت‌ها اعتماد کنند نتیجه‌ای جز نتیجه “بن علی”‌در انتظارتان نخواهد بود.
از همین‌جا سلام و درود می‌فرستم بر جوانان مومن و آزاد‌مرد کشورهای عربی و آفریقایی که جانانه در حال مبارزه با ریشه های فاسد نظام سرمایه‌داری و دیکتاتوی غرب هستند. سلام ما جوانان ایرانی را پذیرا باشید و بدانید ما همه برادریم. 

این مطلبی بود از سایت خبری /شوند/که بسیار گویا وروشن مطلبی را که خواستم برسانم توضییح داد . درپست بعدی به جرقه های انقلاب در کشور یمن خواهم پرداخت - تآان لحظه حق یار ویاورتان باد.

  

555422_orig.jpg164036_875.jpg  

 t50.jpg8D5F6C80-0699-4C8B-A617-5D36257FD60C_mw800_mh600_s.jpg 

 

 

 سایه های خیانتی دیرین (موافقتنامه کمپ دیوید )

camp-david.jpg090326142243_a4.jpg2-006-05.gif

n00004162-b.jpgD0DF3728-1402-439D-9707-A21CC650F410_mw800_mh600_s.jpg2009-08-19_04.48.22_31.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد